Den 27/6 klockan 10-13 behöver vi ett gott gäng som vill vara med o måla miljöhus efter vi bytt panel.
De som vill vara med kommer till miljöhuset.
Alternativt om vädret inte med oss och det regnar försöker vi den 28/6
Den 27/6 klockan 10-13 behöver vi ett gott gäng som vill vara med o måla miljöhus efter vi bytt panel.
De som vill vara med kommer till miljöhuset.
Alternativt om vädret inte med oss och det regnar försöker vi den 28/6
Nu är det snart dags att dra igång arbetet med laddboxar i garagen. Glädjande är att sista siffran är 85 medlemmar som vill ha box 👍🏼
Den 8/6 startar Vålt tillsammans med elfirman Elion.
Det kommer att ske mindre schaktarbeten för att gräva ner ny kraftigare kablage. Mellan kortsidorna på garage jämna nummer och på ojämna ut mot Forsvägen.
Kabeldragning kommer ske på baksidan på jämna nummers garage så vi kommer inte behöva flytta allt som sitter på väggarna. På ojämna som saknar baksida kommer elen att dras längst upp mot taket, det är viktigt att ni tittar och plockar bort sådant som sitter i vägen för elektrikern. Såsom hyllor och eventuellt saker som står eller sitter i vägen. Elektrikern måste kunna stå fritt på en stege och nå.
Boxarna kommer placeras i mitten av garagen, där de gamla eluttagen och timers sitter idag. Så att båda som parkerat kommer åt sin box. Den kommer placeras på ungefär 120 cm höjd. Se till att inget sitter i vägen för placering av boxen. Om den inte kan monteras på rätt plats kommer Elion sätta den där det går och om man är missnöjd med placering får man själv stå för kostnaden av en elektriker som flyttar den. Går den ej att montera alls gäller samma sak att boende får stå för montage efter.
Schaktning kommer att utföras parallellt inom både P1 och P2. Arbetet är planerat för att minimera
påverkan på trafik och framkomlighet inom området.
Vecka 24: Elinstallationen på P1 påbörjas. Den uppskattade installationstiden för P1 är cirka 2
veckor.
Initialt kommer boende inte att behöva flytta sina fordon då kabeldragning sker på baksidan av garageväggen.
Vecka 26: Därefter fortsätter arbetet med elinstallation inom P2.
Området kring nuvarande motorvärmareuttag i både P1 och P2 ska vara tömt, städat och rensat
inför installationen.
Eventuella hyllor, förvaring eller annat material som kan hindra arbetet ska temporärt monteras ned
eller flyttas undan innan projektstart.

Någon gång mellan tisdag (26e maj) kl 10 och torsdag (28e maj) kl 14 har det varit inbrott på Violgatan 7G, troligtvis på torsdag fm och tjuvarna tog sig in genom grinddörren på baksidan.
Ifall någon har sett något misstänkt eller personer som rört sig i området, kontakta polisen på 11414.
Inbrott ökar under sommaren. Nu är vi extra uppmärksamma tillsammans framöver.
Styrelsen
Styrelsen har fått ett antal frågor angående det brev vi alla fick från postnord.
Efter styrelsemötet beslutades att vi kontaktar postnord direkt och får svar på hur vi skall komma överens och få den bästa lösningen.
Den gemensamma åsikter från styrelsen är dock att vi får ställa in oss på gemensam plats för brevlådor.
Men som sagt vi skall föra dialog och se vad postnords intentioner och krav är.
Styrelsen
Tack för, som vanligt, väl utfört arbete på städdagen.
Igår utsåg styrelsen ett antal representanter som skulle kontrollera i sina längor vilka som vill ha laddbox.
Vi har fått in ett antal svar men saknar fortfarande svar från längor.
Vill du ha en laddbox men inte blivit tillfrågad eller varit borta i helgen?
Kontakta styrelsen eller fyll i länken.
Anmälan i länken är bindande.
https://vålt.se/anmalan/violgatan/
De representerar som vi utsåg igår och som inte rapporterat tillbaka till styrelsen var vänlig att gör det snarast.
Styrelsen
Protokoll från årsmötet
Tack för ett väl genomfört årsmöte och tack för engagemanget ni visar.
För er som missade mötet röstades det igenom en del viktiga saker. Vi röstade igenom en höjning av kvartalsavgiften med 1500 kronor, detta för att bygga en större buffert inför stora utgifter och för framtida problem.
Vi röstade oxå igenom förslaget med elbilsladdning i garagen. Vi skall snart påbörja arbetet med att fråga, denna gång bindande, vilka som vill ha en laddbox direkt.
Tack igen. Vi ses på städdagen
Styrelsen
Hushållssoporna tömdes tyvärr inte igår av hittills okänd anledning. Vi har varit i kontakt med kommunen men hittills inte fått svar.
De sopor som ni inte måste slänga ber vi ni har kvar hemma tills det töms.
Vi får också ha mental förberedelse för mycket grävarbete, tunga fordon och trångt i trafiken då kommunen skall gräva upp och lägga nya dricksvattenrör och snart drar arbetet med relining i länga 10 igång.
Kommunen är medveta om att de kommer vara i vägen för sin egen sophämtning och kommer lösa.
Styrelsen
Bredbandet ligger just nu nere.
Telenor skriver att en lösning hoppas vara klar klockan 20 idag.
Styrelsen