Status bredbandet

Efter kontakter med Telenor idag har vi fått konstaterat att felet är större än här på Violgatan, och att man jobbar på det från och med idag. Vi kan nog räkna med att det tar några dagar för dem att få ordning på det hela.

Passar på att tacka för all feedback vi fick på gårdagens fråga, har underlättat mycket i dialogen med Telenor.

Trevlig helg! 🙂

9 svar på ”Status bredbandet

  1. Teknikern ringde mig på eftermiddagen och informerade om att felet var åtgärdat. Jag mäter åtminstonde 75 mbit/s ner och 110 upp på trådlöst nu.

    Trevlig helg!

  2. Och jag mäter 91 Mbit/s ner och 113 upp. Latency på knappt 10 ms mot knappt 70 igår. Allt på kabel. Så en rejäl förbättring!

  3. Härligt!

    Jag kopplade in kabel nu på morgonen och fick 240 Mbit/s ner och 226 upp.

    Så det verkar fungera bra igen.

  4. Hej!
    Den här helgen har det varit så dåligt internet att jag inte ens kunde göra bredbandskollen! ☹️ Sa telenor hur lång tid det kommer ta att åtgärda detta?
    Mvh Anna i 4F

    • För mig och övriga som svarat i denna tråden fungerar det bra nu. Kan du inte köra bredbandskollen behöver du nog felsöka lokalt i ditt hus.

      • Hej,
        Det var jag som noterade att Telenor inte levererade korrekt överföringshastighet 2019-05-01 07:26

        Tråd via inkommande boxen.
        4,56 Mbit/s
        Uppladdning
        1,15 Mbit/s
        Svarstid
        13,32 ms.

        2019-05-05 19:56
        Tråd via inkommande boxen.
        Nedladdning 8,15 Mbit/s
        Uppladdning 1,15 Mbit/s
        Svarstid 10,26 ms

        Åtgärden som Telenor gjorde hjälpte inte uppladdningen.
        Betalar föreningen för 10/10 Mbit/s.

        Borde inte uppladdningen vara bättre?

        MVH Robert

  5. Hej. Det var jag som uppmärksammade er på att Telenor inte levererade korrekt överföringshastighet.

    Tråd
    2019-05-01 7:36
    Nedladdning 4,56 Mbit/s
    Uppladdning 1,15 Mbit/s
    Svarstid
    13,32 ms.

    2019-05-05
    Tråd
    Nedladdning 8,15 Mbit/s
    Uppladdning 1,15 Mbit/s
    Svarstid 10,26 ms

    Telenors åtgärder har inte avhjälpt uppladdningen.
    Föreningen har 10/10 Mbit/s som basutbud.
    Borde inte uppladdning vara bättre?

  6. Hej Per.S På Violgatan 7E jag upplever också bredbandet som mycket segt dock har jag haft en del ombygge har inte gjort kollen på bredbandstiden.

    Kommer så fort jag har gjort ge besked om vad jag har för hastighet men tycker att det är så märkligt att det skiljer så på hastigheterna i resp länga.

    Nog ska det fungera bättre om föreningen gjort ett avtal med en lev på detta.

    Per/Violgatan 7E

  7. Hej Igen / Per.S på Violgatan 7E nu har jag testad min fart på bredbandet enligt nedan gjorde 3-tester under klockan: 21,45-23,00 under Onsdags kvällen 8/5-19 och den farten jag hade i går har jag inte haft förut.
    Nedladdning: 9,42 Mbit/s , 9,55 Mbit/s , 9,40 Mbit/s
    Uppladdning: 1,13 Mbit/s , 1,14 Mbit/s , 1,13 Mbit/s
    Svarstid: 1,91 ms.
    I övrigt vet jag inte om man har fått någon mer info om felsökningen har gett något resultat, blev lite fel i mitt andra inlägg ber om ursäkt för detta.

    MVH
    Per Söderhjelm/Violgatan 7E

Kommentarer inaktiverade.